Sunday, September 22, 2019

PETUA KURANGKAN BERAT BADAN DENGAN BUAH PISANG

Hanya Campurkan Pisang Dengan Minuman MUDAH Ini, Berat Badan Akan Berkurang 1 KG Setiap Malam*


Pisang merupakan buah kegemaran ramai orang kerana kesannya yang begitu banyak dan ajaib. Bagi yang sembelit, yang lagi proses menurunkan badan, yang lagi males makan pasti tak bakal tolak kalau dikasi pisang, betul tak? Selain itu, pisang juga adalah buah yang murah dan mudah diperolehi juga merupakan doktor bagi para orang tak mampu.Kerana kesan yang disebutkan tadi, jadi mungkin anda boleh mempertimbangkan untuk makan pisang sepanjang tahun. Gak cuma gampang dikupas kulitnya, kaya akan nutrisi dan bahkan rasanya juga maknyus enak.

Pisang mengandungi tryptophan yang boleh diubah menjadi serotonin dalam tubuh manusia, membantu merilekskan tubuhmu, memperbaiki mood seseorang dan bahkan mampu meredakan kemurungan. Dan pastinya kesan yang paling ditunggu-tunggu para wanita, ya, kesan yang paling ketara adalah menurunkan berat badan. Pisang yang dicampur dengan susu soya akan mampu bantu mengurangkan berat badan sebanyak 3 kg setiap malamnya. Selain menurunkan berat badan, campuran kedua-dua bahan ini juga boleh mengatasi sembelit.

CARA MENYEDIAKAN
Pertama, siapkan 1 buah pisang dan susu soya sebanyak 100 ml. Setelah itu, kupas pisang tersebut dan masukkan ke dalam gelas, tuangkan susu soya ke dalamnya. Kemudian gunakan sudu untuk menghancurkan pisang sehingga kedua-dua bahan itu bercampur dengan baik. Minum setiap harinya dengan porsi 1 hari 2 cawan.

Bahkan kamu dapat meminumnya 30 minit – 1 jam sebelum makan malam, ini akan membantu untuk menimbulkan rasa kenyang sehingga kamu gak usah makan kalori dan lemak yang terlalu berlebihan. Ini juga dapat membantu pencernaan dan menambahkan nutrisi yang diperlukan tubuhmu.

Jika kamu sedang tidak nafsu makan, kamu boleh makan pisang yang dicampur dengan madu, ini sama dengan hidangan makan malammu. Apa keuntungannya?

1. Memberikan pengambilan air yang diperlukan tubuh

2. Pengambilan vitamin, mineral dan serat makanan yang mencukupi

3. Kesan antioksida yang membantumu menjaga kesihatan

4. Kaya akan enzim yang boleh mengaktifkan fungsi metabolisme tubuh

5. Memberikan perut waktu rehat untuk tidak bekerja terlalu keras setiap masa

6. Kaya akan gula yang boleh bantu mengawal diet yang tidak sihat.

Resipi cuka pisang sebagai menu diet pisang:

1. Pisang, dipotong tipis 1-2 cm

2. Gula merah

3. Cuka buah / beras

Campurkan cuka buah / beras dengan gula merah di dalam balang kemudian aduk rata. Setelah itu masukkan potongan-potongan pisang di dalamnya kemudian tutup balang dan diamkan selama 24 jam. Selepas, cuka pisangmu sudah boleh dimakan.

Resipi ini berasal dari Jepun. Minum cuka pisang tersebut 3 kali sehari sebanyak 3 sudu makan. Minum secara teratur untuk kesan penurunan berat badan yang kamu dambakan. Jika kamu berbuat demikian dengan teratur maka dalam 1 bulan, anda boleh menurunkan 8 kg berat badanmu.

Cuka pisang ini boleh terus diminum, kamu juga boleh membentangkan dengan air sejuk. Boleh diambil 10 minit sebelum atau selepas makan malam.


No comments:

Post a Comment