Sunday, March 4, 2018

DOA KESIHATAN DIRI


 Setiap orang pasti inginkan tubuh badan yang sihat dan dijauhi segala jenis penyakit. Bak kata orang "mencegah itu lebih baik daripada mengubati". Selain usaha kita mencegah, kita juga perlulah berdoa kepada Allah swt.

Ingat.. sesuatu yang berlaku itu semuanya atas keizinanNya. Begitu juga dengan penyakit yang datang semuanya atas kekuasaanNya.Sebaiknya jom sama-sama kita amalkan.



Doa kesihatan diri:

Allaahumma ‘aafinii fii badanii
Allaahumma ‘aafinii fi sam’I
Allaahumma ‘aafinii fii bashari.
Allaahumma innii ‘auudzubika minal kufri wal faqri.
Allaahumma innii ‘auudzubika min ‘azaabil qabri.
Laa ilaaha illaa anta.


Ertinya Ya Allah sembuhkanlah badanku.
Ya Allah sembuhkanlah pendengaranku.
Ya Allah sembuhkanlah penglihatanku.
Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kekafiran dan kefakiran.
Ya Allah.. aku berlindung kepadaMu dari siksa kubur.
Tiada Tuhan selain Engkau



DOA SAKIT BADAN:

Bismillaah (3x)

A ‘uudzu billaahi wa qudratihi min syarri maa ajidu wa uhaadiru.

Wa a’uudzu bi’izzatillaahi wa qudratihi min syarri maa ajidu wa uhaadiru (7x)

Ertinya Dengan nama Allah
Aku berlindung kepada Allah dan kekuasaanNya
dari keburukan yang aku rasakan dan kutakuti.
Dan aku berlindung dengan kekuatan kekuasaan Allah
dari kejelekan yang aku rasakan dan khuatirkan



Wallahualam

No comments:

Post a Comment