Tuesday, March 6, 2018

CARA MENGHILANGKAN LEMAK DI DAGU


Dagu adalah bahagian paling bawah wajah manusia. Dagu berada di bawah mulut dan merupakan perluasan dari rahang yang lebih atau kurang besar bergantung pada orang. Walaupun perubahan morfologi utama ini, masih dianggap sebagai penting pada manusia, kecuali untuk kes-kes patologi.

CARA MENGHILANGKAN LEMAK DI DAGU


PUTIH TELUR.
Cara: buatlah masker wajah menggunakan satu butir telur, sedikit jus lemon dan satu sudu makan minyak peppermint. Kemudian campurkan ketiga bahan tersebut untuk dijadikan masker. Sapukan pada dagu dan leher. Fungsi dari masker ini akan menganjalkan kulit di bawah dagu.

VITAMIN E
Dengan mengamalkan vitamin E, selain membuat kulit Anda sehat, kandungan vitamin E berfungsi untuk mencegah kulit dari kendur. Kandungan Vitamin E juga membuat kulit Anda kenyal dan anjal.

Caranya: Urut dagu Anda dgn minyak vitamin E. Selain itu sumber alami dari vitamin E iaitu produk susu, beras merah, jagung, epal, dll.

COKLAT.
Urutlah dagu dan leher Anda dengan masker yang dibuat dari coklat (dark chocolate). Cara manis yang ini sangat efektif untuk meningkatkan aliran darah dan membantu untuk melarutkan lemak. Kemudian, keanjalan kulit Anda meningkat dan mencegah dari kendur.

BANYAK BERCAKAP &  KETAWA.
Bagaimana ia menghilangkan lemak dagu dengan cepat dan alami? Banyak bercakap dan ketawa ternyata berguna untuk melatih otot wajah khususnya dagu. Kerana cara ini juga dapat mengurangkan lemak di dagu

TEMBIKAI.
Sapukan jus tembikai di dagu dan leher, biarkan selama 20 minit. Selain itu anda juga boleh mencampurnya dengan jus epal. Kerana jus tembikai merupakan salah satu ramuan terbaik untuk menghilangkan double chin.

MINUM AIR KOSONG.
Pastikan air kosong harian Anda adalah mencukupi. Nah tips ini berguna untuk mengurangln lemak dalam tubuh Anda, termasuk di area dagu.








No comments:

Post a Comment