Tuesday, November 14, 2017

BAGAIMANA UNTUK MENYINGKIRKAN SAKIT GIGI PALING CEPAT

SAKIT GIGI

Sakit gigi yaitu rasa nyeri pada gigi. Sakit gigi disebabkan oleh berbagai masalah pada gigi dan rahang, seperti karies gigi, gingivitis atau penyakit rahang, dan masih banyak lagi. Sakit gigi juga merupakan gejala penyakit jantung, seperti angina. Sakit gigi dapat mengakibatkan penyakit jantung dan stroke. Setidaknya, sakit gigi dapat menyebabkan kepala pusing dan tidak nyenyak tidur.

Sakit gigi biasanya merujuk kepada rasa sakit di sekitar gigi atau rahang terutama sebagai akibat dari kondisi gigi. Dalam banyak kasus, sakit gigi disebabkan oleh masalah gigi, seperti rongga gigi, gigi retak, suatu akar gigi terekspos, atau penyakit gusi. Namun, gangguan dari (bersama Temporo-mandibula) sendi rahang juga dapat menyebabkan sakit yang disebut sebagai "sakit gigi". Tingkat keparahan sakit gigi dapat berkisar dari ringan hingga kronis, tajam dan menyiksa. Rasa sakit dapat diperburuk oleh mengunyah atau dingin atau panas. Sebuah ujian lisan menyeluruh, yang mencakup gigi X-ray, dapat membantu menentukan apakah sakit gigi datang dari masalah gigi atau rahang dan penyebabnya.

BAGAIMANA UNTUK MENYINGKIRKAN SAKIT GIGI PALING CEPAT



Saya yakin kita semua mengalami sakit gigi dan tahu betapa menyakitkannya. Bukan sahaja ia mengganggu rutin kita tetapi juga membuatkan kita berasa sengsara. Walaupun ramai di antara kita boleh mencuba ubat-ubatan untuk mendapatkan bantuan segera, mereka sebaiknya dielakkan. Jadi bagaimana anda menyingkirkan sakit gigi yang menjengkelkan dengan segera?

Ramai orang bersumpah serapah kerana sakit gigi dan cuba melegahkan sakit tersebut dengan menggunakan minyak cengkih iaitu dengan meletakkan pada sepotong kapas dan meletakkan kapas pada gig. Walaupun kaedah ini akhirnya membawa kelegaan, sangat jarang sekali bahawa kabinet ubat anda mungkin mengandungi botol beberapa minyak cengkih.

GUNAKAN SERBUK HALIA SEBAGAI UBAT GIGI

Apa yang perlu anda lakukan adalah campuran beberapa serbuk halia dan sedikit air dan jadikan tepung. Sekarang gunakan campuran ini kepada gigi yang terjejas dan sakit gigi anda akan hilang hampir serta-merta. Anda juga boleh mengunyah sekeping kecil halia dan mengarahkan jus ke arah gigi yang terjejas. Selain daripada mempunyai sifat perlindungan gastrointestinal, halia diketahui mempunyai ciri-ciri antibakteria dan boleh menyembuhkan jangkitan, luka dan keradangan kecil.


Ulangi ini untuk bantuan sementara dari sakit gigi. Pastikan anda melawat doktor gigi anda seawal mungkin untuk mendiagnosis sakit gigi anda dan mencegahnya daripada memburukkan.

No comments:

Post a Comment