Sunday, December 3, 2017

PETUA MENGHILANGKAN BINTIK HITAM

PETUA
Petua adalah prinsip dengan amalan luas yang tidak terikat dengan tepat atau berguna untuk setiap keadaan. Ia mudah dipelajari dan senang untuk diaplikasikan bagi mengira atau mengingati beberapa nilai, atau untuk membuat beberapa penentuan. Apabila dibandingkan dengan kaedah heuristik, satu konsep bersamaan digunakan dalam wacana matematik, psikologi, dan sains komputer, khususnya dalam rekabentuk algoritma.
Bintik hitam adalah jerawat yang tidak mempunyai kulit di atasnya. Disebabkan ia tidak berkulit dan terdedah kepada udara, lapisan atas teroksida dan bertukar kepada warna gelap.

PETUA MENGHILANGKAN BINTIK HITAM

DAUN NANGKA
Ambil sehelai daun nangka yang agak tua dan lumatkan. Campur dengan sedikit air dan sapukan pada keseluruhan muka yang telah dicuci dengan pencuci muka terlebih dahulu. Setelah kering, bilas dengan air suam. Amalkan selalu.

PUTIH TELUR
Bermula dengan muka yang bersih, ratakan putih telur menggunakan jari atau berus. Mula dengan satu lapisan nipis dan biar ia kering sebentar. Kemudian sapukan lapisan kedua di atas dan biarkannya kering sepenuhnya.


Biarkan topeng ini kering selama 15 minit. Muka anda akan berasa tegang dan akhiriny dengan menyapu putih telur tersebut dengan kain basah yang suam sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment