Sunday, September 24, 2017

MASUK NERAKA GARA2 NIKAH CUMA 1 KALI

*MASUK NERAKA GARA2 NIKAH CUMA 1 KALI*
※※※※※※※※※
Seorang lelaki Muslim yang kayaraya serta ahli  ibadah meninggal dunia lalu masuk neraka.

Malaikat  :  *Berapa banyak rumahmu?*
Fulan        :  *Empat*
Malaikat   :  *Keretamu?*
Fulan         :  *Lima*
Malaikat   :  *Kamu gunakan untuk apa   saja hartamu?*
Fulan         :  *Saya berhaji setiap 5 tahun sekali, umrah tiap tahun, infaq shadaqah tiap hari, bahkan banyak masjid yg saya bantu pembangunan nya.*

Malaikat   :  *Oke silakan masuk syurga.*
*Si Fulan berjalan dengan mantap menuju pintu syurga, tapi kemudian malaikat memanggilnya lagi.*
Malaikat   :  *Hei Fulan, tunggu ada satu pertanyaan lagi.*
Fulan         :  *Apalagi yang akan ditanyakan?*
Malaikat   :  *Hei Fulan berapa orang isterimu?*
Fulan         :   *Cuma satu*
Malaikat    :   *Kenapa cuma satu?. Kamu orang kaya dan mampu, tapi cuma beristeri satu.*
Fulan          :   *Saya takut dengan isteri saya.*
Malaikat     :   *Nah ini masalahnya. Kamu tidak jadi masuk syurga ... Silakan menuju neraka .. segera!!*
Fulan           :  *Kenapa? Apa salah dan dosa saya?*
Malaikat      :  *Takut itu hanya kepada Allah SWT. Kamu malah takut kepada isteri. Itulah yg menyebabkan kamu harus masuk neraka.*
Fulan           :  *Waduh.... Kalau tau begini nyesal tak nikah lagi.*

Semoga boleh menjadi pelajaran bagi kita
kerana Allah SWT. berfirman :
*“Janganlah kalian takut kepada manusia dan takutlah kalian kepada-Ku.”*
(F.A.Q.S. Al Maidah : 44)
●●●●●●

*Kesimpulannya..lelaki elok kwin 4*

No comments:

Post a Comment