Monday, April 29, 2019

UBAT SAKIT DAN LENGUH PINGGANG

Ada seorang lelaki datang berjumpa saya di pondok dekat pinggir hutan katanya hendak putus ubat sebab Sakit pinggang yang dialaminya sudah sembuh dengan tersengeh-sengeh wajahnya memandang saya dengan seekor ayam kampung di tangannya..

Saya pun berkata nak putus ubat buat apa Paklong itu cuma petua je bukan jampi pun tapi  Paklong itu tetap nak juga bagi ayam yang dibawanya kerana niatnya kalau Sakit pinggangnya yang dideritainya sembuh jadi saya pun tak terkata apa sebab Paklong itu tetap berkeras nak bagi juga cuma didalam hati berkata buat sup ayam sedap juga nie sebab ayam dara..

Inilah petua yang saya ajarkan kepada Paklong tersebut 
Orang kalau sebut sahaja daun durian belanda tentu sahaja dalam fikiran dia hanya untuk merawat penyakit barah sahaja tapi sebenarnya ia baik untuk mereka yang bermasalah Sakit pinggang caranya mudah sahaja ambil tiga puluh helai daun durian belanda letak diatas kain yang lama tidak digunakan lagi kemudian bakar batu tungku yang selalu digunakan oleh orang perempuan bersalin 

bila batu sudah panas ambil batu itu letak diatas kain yang telah dialaskan dengan daun durian belanda kemudian tungku di tempat yang sakit pinggang In Sha Allah urat yang sakit itu akan pulih selepas terkena wap panas dari daun itu.

Buatlah dua Kali sehari cuma orang perempuan mengandung dilarang buat...

No comments:

Post a Comment