Saturday, October 12, 2019

RASA GARAM DALAM MASAKAN

Petua adalah prinsip dengan amalan luas yang tidak terikat dengan tepat atau berguna untuk setiap keadaan. Ia mudah dipelajari dan senang untuk diaplikasikan bagi mengira atau mengingati beberapa nilai, atau untuk membuat beberapa penentuan. Apabila dibandingkan dengan kaedah heuristik, satu konsep bersamaan digunakan dalam wacana matematik, psikologi, dan sains komputer, khususnya dalam rekabentuk algoritma.

RASA GARAM DALAM MASAKAN
Garam makan, juga dikenali hanya sebagai garam terdapat dalam bentuk garam halus atau garam kasar merupakan satu mineral, hanya satu-satunya batuan yang boleh dimakan oleh manusia.

Garam diperlukan untuk terus hidup, tetapi terlebih makan boleh meningkatkan masaalah kesihatan, termasuk tekanan darah tinggi, dalam mereka yang cenderung secara genetik kepada hipertension. Dalam penyediaan makanan, garam digunakan sebagai pengawet dan sebagai perisa

Untuk merasa garam dalam masakan memang menjadi masalah terutama jika anda berpuasa. Bagaimana cara terbaik untuk mengatasi masalah ini dengan meletakkan kuah di atas jari anda. Jika kuah itu tidak meleleh ia menandakan masakan anda cukup masin tetapi jika jari anda merasa perit ini menandakan masakan anda terlebih garam.

No comments:

Post a Comment